Lindabs antracitmatt är den första av sitt slag på marknaden.

Första matta kulören för takavvattning

Lindab fortsätter att utöka sitt sortiment. Nu presenteras grafitgrå och antracitmatt, två nya kulörer för takavvattning. Antracitmatt är unik genom att vara den första matta kulören för takavvattning på den svenska marknaden.

Grafitgrå och antracitmatt kommer i en modern grå ton som passar bra tillsammans med många andra kulörer och lämpar sig för både nybyggnation och renovering.

- Lindab har märkt av en stor förfrågan på kulörer i den gråa skalan och vi tycker det är väldigt roligt att nu kunna lansera två nya kulörer. Antracitmatt tror vi kommer bli en ledstjärna och riktigt populär, säger Magnus Dahlberg, produktchef plåtslageri på Lindab Sverige.

Grafitgrå (tillvänster) och antracitmatt (till höger).

Grafitgrå (till vänster) och antracitmatt (till höger).

Vid första anblicken är det svårt att avgöra hur mycket grafitgrå skiljer sig från färgen svart. Den grafitgråa färgen är mörk men ändå mjuk och kan kombineras på flera sätt.

En unik nyhet

Antracitmatt är en nyhet som sticker ut. Lindab har tagit den populära färgen antracitmetallic och skapat ett matt syskon.

- Den matta finishen gör att färgen passar bra både till nya och gamla byggnader. Antracitmatt kan med fördel kombineras med färgerna svart, vitt eller rött. Egentligen passar den bra ihop med i princip alla färger. Vi har även antracitmatt som takkulör i PLX, så om man inte vill blanda går det fint att köra tak och takavvattningen enhetlig, säger Magnus.

Kulörerna täcker många olika behov och Lindab tror på succé för de nya tillskotten.

- Det är viktigt att vi kan vara snabba och agera på trender och efterfrågan. Grafitgrå och antracitmatt är blivande storsäljare och ett bevis på att vi på Lindab fortsätter att vara lyhörda, avslutar Magnus Dahlberg, produktchef plåtslageri på Lindab Sverige.

Magnus Dahlberg

Försäljningschef, Lindab Profil AB 0706341956