Lindab lanserar sin första Drive-In

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 10:38 CEST

Lindab-butiken i Årsta är den första i Sverige med en Drive-In

Lindabs butik i Årsta blir den första i Sverige där kunderna får möjlighet att köra in i byggnaden och plocka sina produkter direkt från hyllan. Premiären för det nya konceptet med Drive-In sker i samband med invigningen av den nyrenoverade butiken i Årsta.

Enligt Joakim Lönnberg, VD Lindab Sverige, är satsningen helt i linje med företagets strategi att förenkla och underlätta byggandet.

– Vi tror på att förenkla för våra kunder och göra deras arbetsdag bättre. Därför är det otroligt roligt att vi nu kan visa upp ännu en nyrenoverad butik med ett Drive-In-koncept som underlättar för våra kunder och skapar ett tydligare kundvarv.

Drive-In-delen ligger vägg i vägg med butik och lager och består av tre körfält där kunderna kan parkera sina fordon för att lasta på och köra iväg.

Filalchefen Henrik Rauge är glad och förväntansfull över att filialen i Årsta är först ut med det nya konceptet.

– Man är stolt när man får visa upp en sådan här fin butik för våra kunder. Nu slipper de till och med att gå utvändigt när de kommer hit, det är bara att köra in bilen i vår Drive-In. Vi satsar i hela Stockholm och det här är vår största butik, nu är den även vår modernaste.

Invigningen av den nyrenoverade butiken och Drive-In:en sker på torsdag den 6:e oktober från kl.10.00 till 17.00 på Sockengränd 2 i Årsta.

Kommentarer (0)