Lindahl i Almedalen 2014

Almedalsveckan har arrangerats på Gotland i över fyrtio år och är idag Sveriges största politiska mötesplats. Öppenheten och tillgängligheten under Almedalsveckan är unik i världen. För femte året i rad kommer Lindahl att finnas på plats under Almedalsveckan, som pågår den 29 juni till 6 juli, för att bevaka intressant utveckling och delta i debatten.

Tillsammans med Offentliga Affärer bjuder Lindahl på en innehållsrik eftermiddag den 1 juli. På programmet:

15:00  Panelsamtal om affärsmässiga upphandlingar genom förhandling och innovationspartnerskap

15:40  Seminariet ”Ljug dig blå och få uppdraget i upphandlingen – eller?

16:20  Debatt om välfärdstjänster och andra allmännyttiga uppdrag: Ska de upphandlas och i så fall på vilka villkor?

Aktiviteterna äger rum i lokalen ”Trädtältet” vid Visbys strandpromenad och följs av ett mingel på Kallbadhuset som startar 17:30. För mer information om Lindahls aktiviteter och allt annat som händer i Almedalen kan du besöka den officiella hemsidan www.almedalsveckan.info

På plats från Lindahl är våra upphandlingsexperter Helena Rosén Andersson, Olof Hallberg, Lars Arrhed, Catharina Piper, Mikael Engström och Lisa Werner.

För ytterligare information: Lisa Werner, lisa.werner@lindahl.se, 0708-22 10 56.

• lou
  • offentlig uppandling