Lindahl biträder Midroc Real Estate i fastighetstransaktion

Midroc Real Estate har sålt den centralt belägna Stockholmsfastigheten Såpsjudaren 1 till Sparbössan Fastigheter som ägs av familjerna Nordström och Douglas. Fastigheten omfattar 5 170 kvm och innehåller kontor, biograf och restaurang. Köpeskillingen uppgår till drygt 200 miljoner kronor.

Lindahl biträdde Midroc Real Estate i transaktionen. Lindahls team leddes av Johan Tollgerdt med biträde av bland andra Andreas Lindh.

• sparbössan
  • midroc

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankat inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Våra 370 medarbetare, varav 250 är jurister, är baserade vid våra kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Uppsala och Örebro. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se och facebook.com/lindahlkarriar