Lindahl och Wiersholm biträdde TransAtlantic i refinansiering av isbrytare

TransAtlantic refinansierar befintliga lån avseende isbrytarna Tor Viking II, Balder Viking och Vidar Viking.

Rederi AB TransAtlantic (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm, har genom sitt norska dotterbolag Trans Viking Icebreaking & Offshore AS träffat avtal om refinansiering av sina befintliga lån avseende fartygen Tor Viking II, Balder Viking och Vidar Viking. Refinansieringen genomförs genom att tidigare lån återbetalas och ett nytt lån om 675 miljoner NOK tas upp. De tre isbrytarna är utvecklade för att klara uppdrag inom både isbrytning och offshore och är under årets första kvartal tillgängliga för isbrytning för svenska Sjöfartsverket och under övriga delar av året är de tillgängliga för offshore-uppdrag. Lindahl och Wiersholm biträdde TransAtlantic i samband med refinansieringen.

Lindahls team leddes av Peter Bäverlid och Erik Linnarsson (Finansiering, Shipping). Teamet bestod i övrigt av Carl Christian Rösiö (Shipping, Corporate Finance).

Wiersholms team leddes av Nicolas Brun-Lie. Teamet bestod i övrigt av Kristine Hasle Øverby och Christine Lyng.

• transatlantic
  • refinansiering

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankat inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Våra 370 medarbetare, varav 250 är jurister, är baserade vid våra kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Uppsala och Örebro. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se och facebook.com/lindahlkarriar.