Lindahl rådgivare till Sprint Bioscience vid företrädesemission av units

Advokatfirman Lindahl har varit juridisk rådgivare till Sprint Bioscience AB (publ) i samband med dess nyemission av aktier och teckningsoptioner (units) med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Emissionslikviden från företrädesemissionen kommer i huvudsak att användas för att utöka säljinsatser samt utöka det antal projekt bolaget bedömer att det kan föra genom preklinisk fas så långt som krävs för vidare licensiering.

Sprint Bioscience AB (publ) är en del av den nya svenska läkemedelsindustrin. Bolaget har målet att ta fram läkemedelskandidater till den globala läkemedelsmarknaden inom cancer- och diabetesområdet på ett mer tids- och resurseffektivt sätt. Sprint Bioscience har sitt säte i Stockholm med laboratorier i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på Nasdaq First North Premier-listan och handlas under kortnamnet SPRINT.

Lindahl har varit juridisk rådgivare åt Sprint Bioscience i samband med emissionen, under ledning av Maria Arnoldsson (Kapitalmarknad och publik M&A), Anders Burén (Life Science) och Per Hedman (Life Science), tillsammans med Anton Knifström och Oscar Lunde (Kapitalmarknad och publik M&A) samt Anna Romell Stenmark och Isabella Rosman (Skatt).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/AdvokatfirmanLindahl/