Fjärde generationen Lindbäck tar över rodret

Fjärde generationen Lindbäck tar över rodret

Hans Lindbäck blir VD för Lindbäcks Fastigheter och Gösta Lindbäck som övergår till en roll som rådgivare angående strategiska beslut.

”Jag ser fram emot att vidareutveckla vårt koncept för ett sunt och hållbart boende, säger Hans Lindbäck. Våra hyresgäster ska bo centralt och attraktivt samt verkligen känna sig hemma hos oss på
Lindbäcks.”

”Det känns mycket bra att nästa generation tar över och utvecklar företaget vidare, säger Gösta Lindbäck.”

Sedan ett år tillbaka leds verksamheten i Lindbäcks Bygg av Stefan Lindbäck och Erik Lindbäck har sedan dess rollen som Senior Advisor i företaget.

Familjeföretaget Lindbäcks kommer att drivas vidare i samma goda anda och med fortsatt fokus på rationellt byggande och sunt boende för en hållbar framtid. Många spännande utvecklingssteg och satsningar finns under planering och i höst kommer Stefan och Hans att berätta mer om hur Lindbäcks ska arbeta mot företagets vision – att bygga, bo och leva.

För mer information, välkommen att kontakta:

Hans Lindbäck, VD
Lindbäcks Fastigheter
hans.lindback@lindbacks.se

Gösta Lindbäck
Lindbäcks Fastigheter
gosta.lindback@lindbacks.se

Stefan Lindbäck, VD
Lindbäcks Bygg
stefan.lindback@lindbacks.se

Erik Lindbäck, Senior Advisor
Lindbäcks Bygg
erik.lindback@lindbacks.se

Lindbäcks är Sveriges ledande företag inom rationellt byggande. Med modern teknik bygger vi bostäder inomhus och monterar sedan snabbt, säkert och kostnadseffektivt, direkt på plats. Vi levererar till ledande privata och offentliga fastighetsägare. Vi bygger även hyresrätter och bostadsrätter i egen regi, att bo och leva i på ett hållbart sätt. Familjeföretaget startade 1924 i Piteå, där huvudkontor och produktion återfinns. Vi har även kontor i Stockholm och totalt är vi ca 170 medarbetare som levererar tradition och teknik - i både hand och tanke.