Nu börjar Lindbäcks rekrytera till den nya produktionsanläggningen

Nu börjar Lindbäcks rekrytera till den nya produktionsanläggningen

Den 19 december 2017 ska Lindbäcks nya produktionsanläggning på Haraholmen invigas. Då ska också ca 150 nya medarbetare vara på plats i produktionen. – Vi börjar rekrytera redan nu och kommer att gå över till tvåskift i vår fabrik i Öjebyn under våren. Dels för att vi är rädd om vår arbetsplatskultur och därför vill skola in våra nya medarbetare i god tid men också för att klara vår ökade efterfrågan, säger Stefan Lindbäck, VD Lindbäcks Bygg.

Ett trettiotal nya medarbetare ska rekryteras nu i vår och sedan ytterligare ett trettiotal till hösten. Hälften kvinnor är målbilden.

– Vi ser redan idag att det finns ett stort intresse för att jobba hos oss, både bland kvinnor och män och det är vi såklart glada för. Nu inleder vi rekryteringsprocessen och vi kommer att lägga stor vikt vid att hitta medarbetare som passar bra in i våra arbetslag, såväl i kompetens som personliga egenskaper, berättar Stefan Lindbäck.

Fakta om Lindbäcks nya produktionsanläggning för flerbostadshus

Investeringskostnad: ca 480 mkr

Yta: ca 40 000 m2, inkl. produktion, lager, kontor, restaurang, personalrum mm. En yta som totalt motsvarar ca sju fotbollsplaner.

Kapacitet: 1700 lgh/år, vilket tillsammans med produktionen i Öjebyn innebär ca 2500 lgh/år

Antal arbetstillfällen: 150st i fabriken men dessutom tillkommer byggarbets-platser, underentreprenörer och leverantörer. Idag har Lindbäcks ca 220 anställda.

Byggstart: våren 2016

Invigning: 19 december 2017

Produktionsstart: januari 2018

För mer information kontakta:

Stefan Lindbäck

VD Lindbäcks Bygg AB

Lindbäcks är Sveriges ledande företag inom rationellt byggande. Med modern teknik utvecklar och bygger vi sunda bostäder inomhus och monterar sedan snabbt, säkert och kostnadseffektivt, direkt på plats. Vi levererar till ledande fastighetsägare, såväl privata som offentliga, samt bygger hyresrätter och bostadsrätter i egen regi. Familjeföretaget startade 1924 i Piteå, där huvudkontor och produktion återfinns. Vi har även kontor i Stockholm och totalt är vi ca 220 medarbetare som arbetar efter våra kärnvärden; kunskap, engagemang och drivkraft.