Dags för fjärde upplagan av Lindholmenstafetten

Klockan 17:30 idag går startskottet för de 800 personer som i år ska springa Lindholmstafetten i Göteborg. Stafetten är inne på sitt fjärde år och intresset för loppet är fortsatt stort.

För fjärde året i rad arrangeras Lindholmenstafetten med start och mål på Lindholmen Science Park i Göteborg. Det är en löpartävling där man tävlar i lag om fyra deltagare som springer 2,5 km var. Löparlagen består av såväl studenter, allmänhet och medarbetare från olika företag.

Totalt kommer mer än 200 lag att göra upp om segern och det innebär att antalet tävlanden återigen överstiger 800 personer. Start och målgång sker på Lindholmsplatsen och banan på 2,5 km sträcker sig runt nästan hela teknikparksområdet vid Göta Älv.

Niklas Wahlberg, Lindholmen Science Parks vd, kommer själv att springa loppet:

-    Det är en av de större gemensamma aktiviteterna i parken och det känns väldigt bra att så många vill delta. För oss är det viktigt att även satsa på kul arrangemang och att det är över 200 lag anmälda säger mycket om engagemanget som finns här, säger Niklas Wahlberg.

I samband med loppet kommer det också att bjudas på inspirationsseminarium, underhållning, after-run och livemusik. Förutom att kora vinnarna i klasserna dam, herr och mix kommer även den bästa utklädseln att utses - ”Best in Show”. Det går helt i linje med tävlingens motto som är att man ska ha kul tillsammans.

För mer information, kontakta:
Anita Bengtson, kommunikationschef
tel: 031-764 70 20
e-post: anita.bengtson@lindholmen.se

• Företagande

Lindholmen Science Park är ett världsledande center för forsknings- och utvecklingsprojekt i samarbete med aktörer inom näringsliv, högskola och samhälle.