Hemtex AB väljer Link Mobility som partner för mobil kommunikation i Sverige och Finland.

Hemtex AB har tecknat avtal med LINK Mobility AB, ett helägt dotterbolag till LINK Mobility Group ASA, för mobil kommunikation till sina kundklubbmedlemmar. Avtalet gäller i första hand för SMS-kommunikation till Studio Hemtex medlemmar.

Studio Hemtex har redan idag över 1,2 miljoner medlemmar i Sverige och omkring 170.000 i Finland. Med 160 butiker i Norden är det naturligt att utveckla nya interaktioner med kunderna. Det är där LINK Mobility passar in i planen perfekt med inte bara meddelandetjänster utan även med kunskap och insikt för framtida utveckling.

”LINK Mobility uppfyller alla de krav som Hemtex värdesätter hos en mobil partner, särskilt i fråga om volym och kvalitet, samt vidareutveckling av vår mobila marknadsföring. Vi är glada att inleda arbetet med LINK Mobility och ser fram emot ett långsiktigt samarbete, säger Mona Adawi, CRM Manager på Hemtex AB "

"Att väljas som leverantör för Hemtex i denna typ av upphandling i tuff konkurrens är naturligtvis smickrande, men vi siktar på att nå en långsiktig relation där vi kan utveckla kundrelationer ytterligare tillsammans, säger Krister Tånneryd, Managing Director på LINK Mobility AB "

Kontaktuppgifter:

Hemtex AB: Mona Adawi, +46 70 541 1540, mona.adawi@hemtex.se

LINK Mobility AB Krister Tånneryd, +46 70 1410000, krister.tanneryd@linkmobility.com

• Konsultverksamhet

• meddelandetjänster
  • mobila innehållstjänster
  • sms-tjänster
  • sms-utskick
  • smstjänster
  • lojalitet
  • kundklubb
  • kundkommunikation

LINK Mobility, ursprungligen Telenor Link AB, grundades 1996 och är en ledande leverantör inom mobil marknadsföring, mobil dialog och mobila applikationer. Företaget har en stark marknadsposition i Sverige.
LINK Mobility AB omsatte SEK 52 miljoner 2014 och är ett helägt dotterbolag till Link Mobility Group ASA. Oslo Axess, ticker "LINK".

Läs vidare på www.linkmobility.com