Invigning av Linköpings Fan Zone

Under UEFA Dam-EM kommer Fan Zone på Stora torget i Linköping att vara en naturlig samlingsplats för alla. Onsdagen den 10 juli öppnas och invigs Fan Zone av Ann-Cathrine Hjerdt, Linköpings borgmästare och Rebecka Gabrielsson, ordförande Arenabolaget.

Tid: Onsdag 10 juli kl 15.00

Plats: Fan Zone, Stora torget

Under UEFA Dam-EM förvandlas Stora torget till en plats fylld med aktiviteter, underhållning på scen, roliga tävlingar och uppladdning inför matcherna. Varje dag kan man prova på beachvolleyboll, beachfotboll och boule i ”sandlådan”, klättra på klättervägg, bygga sandslott och utmana vänner i FIFA 2013-turnering.

En stadskamp kommer också att avgöras. I Stadskampen tävlar tvåmannalag med en kändis som lagkapten i kluriga och roliga tävlingar. Linköpings vinnande lag möter Norrköpings bästa lag i Stadskampsfinalen i Norrköping den 25 juli. Några av lagkaptenerna är Josefine Johansson (DJ, EastFM, 24Corren), Fredrik Jonsson (squash) och Danne Nilsson (Körslaget).

På matchdagarna, 12, 15, 18 och 22 juli, går Fan Walk från Fan Zone till Linköping Arena, lett av Västafrikansk trumorkester och Bonnkapället. EM-matcher kommer att visas på storbildskärm i Fan Zone.

Fullständigt schema för allt som händer i Fan Zone under UEFA Dam-EM finns i bifogad resurslänk i detta pressmeddelande.

Bild på Fan Zone finns också bifogat.

För ytterligare information kontakta Marie Reinicke, projektledare UEFA Dam-EM i Linköping, telefon: 013-26 26 93

• damfotbolls-em
  • damfotboll