Lättare att hitta hjälp när barn och unga mår dåligt

Linköpings kommun gör det lättare för barn, ungdomar och deras anhöriga att hitta hjälp på webben när barn och unga mår dåligt.

Alla kan må dåligt någon gång i livet. Då är det viktigt att man snabbt och lätt kan hitta information om vart man ska vända sig.

Därför lanserar Linköpings kommun en ny webbsida med information, både om problem som kan uppstå och var man kan få hjälp.

Lanseringen sker i dag, måndag den 30 september . Adressen är www.linkoping.se/hjalp

Bakgrunden till den nya webbsidan är att regeringen ställer högre krav på kommuner och landsting när det gäller stöd till barn och unga.

Linköpings kommun har under ett års tid deltagit i ett nationellt arbete för att utveckla tidiga insatser för barn och unga.

För ytterligare information kontakta temaledare Lotta Borg, 013-20 70 41, 0725-28 95 46, liselott.borg@linkoping.se