Pressinbjudan: UEFA Dam-EM var början – nu tar vi nästa steg

Att medverka till att flytta fram positionerna för damfotbollen var ett viktigt skäl till att Linköpings kommun ville vara en av värdstäderna för det härliga mästerskap som i morgon får sin grande finale på Friends Arena.

Med ett fantastiskt mästerskap, en nybyggd fotbollsarena och ett av Sveriges bästa damfotbollslag som utgångsläge, presenterar Linköpings kommun tillsammans med Östergötlands fotbollförbund en ny satsning.

Tid: Torsdag 25 juli klockan 10.00
Plats: Krouthénsalen i Linköpings stadshus

Vid presskonferensen deltar kommunstyrelsens ordförande Paul Lindvall (M), kommunalråd Carina Boberg (FP) och kultur- och fritidsnämndens ordförande Johan Lundgren (C) samt två representanter för ÖFF, Sven Inge Arnell och Johan Thorén.

Välkommen!

• dam-em