UngDialog 26 februari 2013

Än en gång är det dags för UngDialog, en dag för ungt inflytande i Linköping. Under dagen träffas gymnasielever från hela Linköping för att diskutera olika ämnen tillsammans med kommunpolitiker som sitter med och lyssnar. De ämnen som diskuteras i år är jämställdhet, trygghet och säkerhet, skola, fritid och engagemang samt din framtid.

Ungdomarna själva har bestämt ämnena med hjälp av ungdomsombuden och tjänstemän på kommunen.

UngDialog genomförs på Nationernas Hus under en halvdag. På plats finns också inspirationstalare som Sofia Jannati och David Törner. Dagen dokumenteras via twitter, instagram och facebook under #ungdialog.

I slutet av dagen finns det möjlighet att prata med några deltagare och ungdomsombuden Elsa Malmqvist och Linnéa Woxberg.

Tid: Tisdag 26 februari klockan 11.45
Plats: Nationernas Hus, Ågatan 55

För mer information, kontakta ungdomsombuden, telefon 013-26 32 29, 070-256 99 45
ungdomsombud@linkoping.se

• ung dialog
  • ungdomsombud
  • ungt inflytande

Linköping har 148 000 invånare och är landets femte största kommun. Vi har devisen "Linköping - där idéer blir verklighet". Staden växer, utvecklas och attraherar nya invånare. Linköping har ett stort universitet och vi är Sveriges flyghuvudstad. Linköpings kommun har 7 600 anställda och omsatte 7,7 miljarder kronor 2012. Resultatet blev 398 miljoner kronor. Finanserna är stabila och kommunen har inga egna lån. Kommunalskatten är lägst bland regionens kommuner. De kommunala bolagen har cirka 1 200 anställda och omsätter 8,5 miljarder kronor (2011) och ger årligen positiva resultat.