Ny sommarlinje direkt till Prag!

Från 6 juli till 28 augusti kommer det nationella tjeckiska flygbolaget Czech Airlines att trafikera Linköping-Prag på fredagar och måndagar. Planet, en ATR 42, kommer gå i en slinga från Prag-Växjö-Linköping-Prag.

Avgång från Linköping 15:10, ankomst Prag 17:40. Czech Airlines tillhör den globala flygbolagsalliansen SkyTeam, samma som KLM. Linjen är redan bokningsbar hos din resebyrå eller på Czech Airlines (boka här).

"Mycket roligt att kunna erbjuda regionen en direktlinje till vackra Prag från Linköping i sommar. Dessutom ett nytt spännande koncept där Smaland Airport (Växjö) och Linköping City Airport delar på en linje. Vi ser fram emot att utveckla det samarbetet framöver.", säger Camilla Lejon, VD, Linköping City Airport.

• Semester

• Östergötland

Linköping City Airport är idag regionens ledande reguljärflygplats.

Flygbolag som idag trafikerar flygplatsen är KLM med tre dagliga turer till Amsterdam och SAS med två dagliga turer till Köpenhamn. Totalt når man fler än 350 destinationer från Linköping City Airport.