Dom små grejorna - premiär Carl-Einar Häckners varieté

Fredagen den 3 juli kl 18 är det premiär för årets Carl-Einar Häcknervarieté på Lisebergs Stora Scen. Årets föreställning heter Dom små grejorna. Med sig har Carl-Einar Häckner the Azzario Sisters, luftakrobaten Marco Noury och den fantastiska Varietéorkestern.

Liseberg är stolt över att för 13:e året i rad välkomna Carl-Einar Häckner och hans varieté till Stora Scenen. Genom åren har omkring 800 000 personer sett föreställningarna. I år bjuds Lisebergspubliken återigen på en helt nyskriven varieté.

I årets föreställning söker sig Carl-Einar tillbaka till rötterna i Gårdsten.

"Gårdsten har format mig och lärt mig se saker från flera håll, lärt mig vara ödmjuk inför det jag har. Jag har lärt mig av att växa upp i Gårdsten att man kan välja. Att man påverkar sitt liv med sina val. Det gäller att man tror på sina drömmar. Att våga försöka. Att inte göra det svårt. Det är dom små grejorna som räknas. Man måste börja någonstans."

Varietén har hämtat inspiration från förorten, höghusen, barnen på gården och från de där små grejorna som egentligen betyder mest.

Med sig på scen har Carl-Einar de temperamentsfulla akrobaterna The Azzario Sisters och den gudomlige luftakrobaten Marco Noury. Dessutom finns Varietéorkestern på plats med sitt hjärtliga och färgsprakande sound.

Carl-Einar Häckners varieté spelas tisdag till söndag kl 18 och kl 20.30 den 3 juli - 2 augusti.

Göteborg 30 juni 2009

Julia Vasilis

PR och press

Liseberg AB

Mer information om speltider: www.hackner.to eller www.liseberg.se.

För att komma i kontakt med Carl-Einar Häckner, kontakta Julia Vasilis, pressansvarig Liseberg, tel 031-733 04 07.

Högupplösta bilder finns från 2 juli på Lisebergs mediabank http://mediabank.liseberg.se, användarnamn: press, lösenord: balder.