EM Möbler fortsätter sin omnikanalsatsning och lanserar e-handel

EM Möbler öppnar upp e-handel, med möjlighet att handla direkt från den lokala EM-butiken. Den nya e-handeln med 35 nätbutiker bygger på den redan befintliga produktwebben, som under hösten 2014 fick en rejäl uppfräschning. Nu tar man nästa steg i omnikanalsatstningen och knyter samman den fysiska butiken med nätet.

- I samband med att vi tog steget att satsa på e-handel valde vi att fortsätta arbeta med Capo som webbyrå eftersom de har precis den kompetens som vi efterfrågar, både kring vår specifika site och Litium som plattform, sager Thommy Grape på EM Home Interior. På så sätt har vi tillsammans kunnat säkerställa att den nya e-handeln blev helt i enlighet med de mål vi tog med oss in i projektet, vilket lägger grunden till fortsatta satsningar hos oss på EM.

Den nyöppnade e-handeln förbättrar upplevelsen för kunderna och deras köpprocess genom leverans till kundens lokala EM butik eller hem till dörren. Kunden erbjuds mycket fördelaktig delbetalning i kassan samtidigt som det finns ett bra urval andra betalsätt.

Nätbutiken är djupt integrerad med affärssystemet och har sedan tidigare stort fokus på deras breda produktsortiment med många alternativ och möjlighet för kunden att bygga sin egen soffa genom tredjeparts 3D-visualiseringsverktyg.

EM’s lösning har byggts av Litiums partner Capo.

För mer information kontakta:

Henrik Lundin, Produktchef Litium
E-post: Henrik.lundin@litium.se

Om EM Möbler

Hos oss på EM hittar du ett stort utbud av genomtänkta soffor, välbyggda matgrupper, sköna sängar och andra inspirerande inredningsdetaljer. EM är en franchisekedja med ett fyrtiotal butiker i hela Sverige samt på Åland. Vi är en av de ledande heminredningskedjorna där butikerna ägs och drivs av engagerade handlare.
Tillsammans är vi cirka 600 medarbetare i en organisation som under 2011 omsatte 1,050 miljarder kronor.

www.em.com