Tretorn väljer Litium för e-handelssatsning

Tretorn, ett anrikt varumärke känt för sina högkvalitativa gummistövlar, sport-och fritidskläder, valde i september Litium som e-handelsplattform.

Med Litium vill Tretorn skapa en modern e-handel för svenska återförsäljare med hög servicenivå och rik produktinformation.

– Med Litium tror vi att vi både kan öka försäljningen och servicenivån till våra återförsäljare. Litiums B2B-paketering Litium Accelerator ger oss en bra grund för e-handel mot återförsäljare att utgå ifrån samt ger vår personal ett bättre verktyg för att guida våra återförsäljare i sortimentet, säger Vasko Markovski, CFO på Tretorn Sweden AB.

Projektet startar under hösten 2016 och levereras av Litiums partner iStone.

Vasko Markovski, CFO Tretorn Sweden AB
Mobil: +46 727-19 42 71
E-post: vasko.markovski@tretornsweden.com

E-post: henrik.lundin@litium.se

Om Tretorn

Sedan 1891 har Tretorn designat kläder anpassade för Skandinaviens tuffa väder. Våra första produkter drevs fram av funktionella behov. Det var högkvalitativa gummigaloscher, stövlar och regnkläder som främst användes av militärer, fiskare och lantmän. På 60-talet utvecklades Tretorn vidare och började tillverka tennisskor, tennisbollar och kläder.

Vi hyllar en sammanslagning av dessa kontrasterande världar. Det är dem som gör vårt varumärke och våra kollektioner unik som Tretorn. Funktion och stil, tidlös och samtida, natur och stad, och sport med intellektuell nyfikenhet. Denna mångfald definierar vilka vi är och var vi kommer ifrån. Det är här vi står stadigt – alltid med en gummiklädd fot.

www.tretorn.com

Om Litium

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Våra 30 största kunder – däribland Teknikmagasinet, Jollyroom och PacsOn – har en sammanlagd årlig försäljning online på över 3,5 miljarder kronor. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

• b2b
  • tretorn