Lindex väljer Litium för en shoppingupplevelse i världsklass

Lindex, en av Europas ledande modekedjor med över 480 butiker på 17 marknader, väljer Litium som e-handelsplattform när man nysatsar på en den digitala shoppingupplevelsen.

Nu gör Lindex en nysatsning och byter e-handelsplattform för en helt ny shoppingupplevelse för sin globala onlineförsäljning.

Lindex startade e-handel i Sverige 2007. Två år senare, år 2010, öppnades e-handel för Finland och efterkommande år även i Norge och alla EU-länder. Lindex arbetar ständigt med att erbjuda sina kunder ett enkelt, smidigt och säkert sätt att handla oavsett om det är online eller i de fysiska butikerna.

– Vi ser fram emot att bidra till att förverkliga Lindex vision om en unik modeupplevelse online, säger Henrik Lundin vd på Litium, och för Litium är affären viktig i vår satsning mot mode och skönhet.

E-post: henrik.lundin@litium.com

Om Lindex

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 480 butiker på 17 marknader. Vår affärsidé är inspirerande och prisvärt mode. Lindex sortimentet omfattar flera modekoncept inom dam-, barn- och underkläder för modeintresserade kvinnor. Mer än hälften av Lindex totala sortiment kommer från mer hållbara källor och Lindex arbetar dedikerat för att nå 80% år 2020. Läs mer om oss och vårt mode på www.lindex.com.

• lindex
  • ecommerce
  • ehandel

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Våra 30 största kunder – däribland Teknikmagasinet, Jollyroom och PacsOn – har en sammanlagd årlig försäljning online på över 3,5 miljarder kronor. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.