Litium integrerar Klarna Checkout för bättre kundupplevelse

Nu kan du som handlare enkelt välja Klarna Checkout som kassalösning både för desktop och mobil. Litium och Klarna har tillsammans byggt en integration direkt till Litium Studio som är enkel att installera och anpassa.

– Litiums kunder passar mycket bra för Klarna Checkout och därför har vi byggt en koppling som gör det enkelt för dem att komma igång. Vi vill hjälpa kunderna att bli lönsamma på nätet och en så enkel köpprocess som möjligt ger bevisat högre konvertering, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium.

Litiums nya version Litium Studio 4.7 handlar mycket om kundupplevelse och att göra det enklare och smidigare att handla. Bland annat finns en ny funktion för att logga in via sociala medier. Om en kund exempelvis använder Klarna Checkout och loggar in med Facebook kan kunden avsluta köpet med ett enda klick.

– Litium är en plattformsleverantör som inte bara vill leverera funktioner utan också hjälpa sina kunder att lyckas online. Därför känns vårt samarbete väldigt inspirerande, säger Pontus Andersson, försäljningschef för Sverige på Klarna. Vi ser fram emot att fortsätta skapa mervärde för handlarna och tillsammans med Litium öka deras försäljning online.

Klarna Checkout add-on är designat för att passa in i designen på Litium B2C Accelerators kassasida och implementeras av Litiums partners.

För mer information eller för att komma igång med Klarna Checkout, kontakta:

Åsa Lundborg, Communications Manager, Litium
E-post: asa.lundborg@litium.se

Om Klarna

Vår partner Klarna grundades I Stockholm 2005, utifrån en enkel och klar idé; Att göra det enklare för människor att handla. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. 2014 gick vi ihop med SOFORT och skapade Klarna Group, Europas ledande betalningsleverantör. Klarna Group har över 1000 anställda och är verksamma I 14 länder. Drygt 25 miljoner konsumenter och 45 000 handlare använder Klarnas lösningar och Klarnas mål är att bli det sätt som världen helst handlar med.