OMX Large Cap-bolag väljer Litium för global e-handel

I en ny satsning på e-handel har bolaget valt Litium som e-handelsplattform. I ett första steg öppnar man upp en enskild europeisk marknad vilket efterföljs av global utrullning under kommande år.

Det repetitiva fasta avtalsvärdet uppgår till 1,5 MSEK på tre år och avtalet omfattar även optioner värda ytterligare 1 - 4,5 MSEK i repetitivt fast treårsvärde.

Litiums premiumpartner iStone kommer att implementera lösningen hos kund.

E-post: henrik.lundin@litium.com

Denna information är sådan information som Litium AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2018.

• ecommerce
  • ehandel
  • litium ab

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Teknikmagasinet och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.