Regional bygg- och anläggningsmässa för entreprenadbranschen lanseras i Stockholm 2017

Mässan Entreprenad Live som arrangeras i Göteborg och Skåne får en fortsättning i Stockholm 31 augusti till 2 september 2017.

– Efter positiv respons från marknaden i Göteborg och Skåne, så väljer vi att arrangera Entreprenad Live även i Stockholmsområdet säger mässans projektledare, Hans-Erik Kristensson.

Vi fullbordar därmed vår ursprungliga tanke om regionala och kompletta entreprenadmässor som arrangeras vart tredje år i de tre stora storstadsområdena.

– De flesta slutkunderna i entreprenadbranschen är små aktörer med få anställda, de har inte tid att åka på mässor långt bort. Maskinerna och jobben måste rulla på och det är därför mässorna måste ligga närmre kunderna.

Fokus och innehåll viktigt för framgång

Det har under senare år dykt upp fler och fler mässor parallellt med de som funnits tidigare. Gemensamt för alla är att de arrangeras varje år på samma plats. Nu är det för många mässor som arrangeras för ofta och det är svårt att skilja på vad de olika mässorna står för och vem de riktar sig till. Vi är rädda om vårt koncept och våra kunder och satsar på att enbart ha rätt utställare på Entreprenad Live. På Entreprenad Live i Göteborg hade vi 270 utställare, alla renodlade företag som riktar till entreprenörer i bygg- och anläggningsbranschen. Vi tror att mässan i Stockholm får ungefär samma omfattning.

Centralt mässområde med bra kommunikationer

Vi arbetar långsiktigt och vårt mål har hela tiden varit att arrangera Entreprenad Live även i Stockholm. Nu har vi hittat platsen att arrangera mässan på och det är en viktig pusselbit som fallit på plats. Entreprenad Live kommer att arrangeras ca 30 minuter från Stockholm City.

Det är ett utmärkt område med bra kommunikationer både för gods till mässan och för bilburna besökare samt för de åker kommunalt. Dessutom är mässområdet optimalt för proffsbesökare med fantastiska möjligheter till demos och provkörningar.

– Det viktigaste för en mässa är att den blir en kraftsamling och att den kan visa upp en mångfald av leverantörer tillsammans med riktade seminarier och aktiviteter för proffsmarknaden.

Fakta Entreprenad Live

Regionala mässor vart tredje år för bygg- och anläggningsbranschen i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Skåne. Mässorna är fokuserade på entreprenadbranschen och består av utställning, provkörningar, seminarier och upplevelser. Entreprenad Live arrangeras av Live Business Media Group Sweden AB.

För ytterligare information: