En upplevelse - Årets julklapp 2008?

Vad köper man till den som redan har allt? 2008 kan bli året då en upplevelse toppar listan på mest populära juklappar. Redan förra året önskade sig hela 11,5% av alla svenskar en upplevelse i julklapp enligt Pricerunner. Det var det mest populära valet efter en resa till Thailand.

- I takt med att utbudet av upplevelser ökar blir det allt lättare att hitta en verkligt personlig julklapp, säger Martin Charlton, VD för ledande upplevelseföretaget Live it.

Fördelen med en upplevelsejulklapp från Live it är att du köper den i en presentbox färdig att ge bort. Den kan också bytas på samma sätt som traditionella julklappar; den som fått ett möte med hajar i present, kan enkelt byta till sig en träff med till exempel delfiner istället om det ligger närmare drömjulklappen.

- Det är framförallt kvinnor som handlar upplevelsepresenter till män. 70% av Live its kunder är kvinnor och 70% av dem köper upplevelsepresenter till en man, berättar Martin Charlton.

Nedan Live its bästsäljare hittills under 2008:

Topp 10 bästsäljare

1. Tandemskärmflyg
2. Chokladprovning för två
3. Spökmiddag för två
4. Provflyg
5. Vinprovning för två
6. Kör Rally
7. Bungy Jump
8. Zorbing för två
9. Whiskyprovning för två
10. Folkrace