Live it förstärker med ny VD

Live it Group har sedan i höstas varit på jakt efter en VD och person som kan ta koncernen till nästa nivå. I slutet av förra året utsåg styrelsen Stefan Osmund till ny VD på Live it och My Day. Stefan kommer till Live it Group från rollen som VD på Mermaid samt generalsekreterare på Svenska Cricketförbundet.

Martin Charlton, en av Live its grundare, ser ljust på framtiden. ”Vi har rekryterat en person som med sin kompetens och långa erfarenhet av företagande, kommunikation och att leda människor kommer säkerställa en stark tillväxt för oss.”

Stefan är 40 år, familjefar, och har en stor passion för golf. Drömmen var att bli världsetta och få ta på sig den gröna kavajen efter att ha vunnit The Masters. Visionen blev inte verklighet men spelet håller fortfarande hög klass, om än numera på hobbynivå.

Så här beskriver Stefan sig själv. ”Utmärkande för mig som individ - och min erfarenhet - är entreprenörskapet, fokus på uppgiften, tävlingsinriktningen och förmågan att entusiasmera mina medarbetare och driva en organisation framåt mot tydliga mål. Jag är en person som brinner för skapandet och för att se hur verksamhet och människor utvecklas och skapar resultat”.

Han är mycket ivrig på att komma igång med sitt nya uppdrag. ”Jag känner till Live it sedan tidigare och vet att företaget är marknadsledande på upplevelsepresenter i Sverige. Den positionen ska vi inte bara försvara utan jag ser stora möjligheter för oss att växa och få fler svenskar att ge varandra upplevelser".

Stefan tillträdde som VD för Live it och My Day den 9 januari.

• ny vd
  • 2017

Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av presenter som ger minnen för livet.