Live it stolt sponsor till Run For Pride 2018

ÅRETS FÄRGSTARKASTE OCH MEST KÄRLEKSFULLA LÖPARFEST

Tisdagen den 31:e juli 2018 förvandlas Stockholms kungliga stadsdel till en färgsprakande plats med fokus på glädje, fest och gemenskap. Det är nämligen dags för Run for Pride att åter inta Djurgården – men nu ännu lite bättre. Nytt för i år är att för varje anmäld deltagare skänks 100 kronor oavkortat till Regnbågsfonden, en stiftelse vars mål att skapa en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter – oavsett sexuell läggning, könsidentitet och uttryck.

2018 är det dessutom dags för Europride att husera Stockholm. Och med det i ryggen kan Sveriges första (och största) HBTQ-lopp inte bli annat än succé.

”Det känns väldigt roligt att Live It går in som ny sponsor till Run For Pride och vill stötta HBTQ världen. Vi hoppas på att inspirera Live It till att utvecklas ännu mer inom HBTQ och ser fram emot ett långsiktigt samarbete” – Erik Sörgren, projektledare Run For Pride.

”Som arbetsgivare är det viktigt att Live it är en arbetsplats där alla, oavsett kön, sexuell läggning, etniskt ursprung och ålder trivs att arbeta. Alla våra över 2000 upplevelser skall naturligtvis vara tillgängliga för alla. Med dessa värderingar stödjer vi Run for Pride med hela vårt hjärta” – Stefan Osmund, VD Live it.

Run For Pride är ett motionslopp som arrangeras av Strong Media Group AB och Open Action STHLM med stöd av löparklubben Stockholm Frontrunners. VD Janne Siponen är initiativtagare och grundare. Loppet arrangeras årligen sista veckan i juli under Stockholm Pride, i år EuroPride 2018. Med kända artister på scen och flera färgsprakande överraskningar blir det en rejäl kärleksfest!

• regnbågsfonden
  • lopp
  • kärlek pride
  • kärlek
  • tävling
  • live it experiences
  • sommarlopp
  • pridesverige
  • pride sverige
  • pridestockholm
  • pride stockholm
  • pride2018
  • pride 2018
  • runforpride
  • pride

Sedan 2005 har Live it låtit Sverige uppleva och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter. Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där Live it säkerställer hög kvalitet genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet. Varje år mottar fler än 100 000 personer upplevelsepresenter från Live och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live it både nöjda och upplevande kunder. Live it erbjuder en helsvensk och rikstäckande upplevelseplattform med presenter för både privatpersoner och företag. Som en del i Live it Group ingår även My Day, presentaskar med upplevelser i olika kategorier som finns tillgängliga via mer än 500 rikstäckande butiker eller online.