Virtuell upplevelse årets julklapp 2016

Årets julklapp är en del av 2016 stora trend, virtual reality eller virtuell verklighet, där många spår att framtiden väntar och där företagen kommer att satsa. HUI Research, som varje år presenterar årets julklapp, hänvisar till spelvärlden som den ledande aktören. Live it såg tidigt möjligheten att presentera sina upplevelser genom VR och har därför under 2016 satsat på den virtuella tekniken.

I september lanserade Live it i samarbete med TV4 programmet ”Veckans 360”. Programmet baseras på VR-teknik och användaren kan hemma i sitt vardagsrum enkelt testa att hoppa fallskärm eller köra Ferrari genom just VR-glasögon.

Redan då uttalade sig Martin Charlton, en av Live it’s grundare, om varför man valt att arbeta med VR-teknik och sponsra programmet.

- Just upplevelser lämpar sig synnerligen väl att kombinera med VR. Att låta kunder uppleva eller ”prova” sina produkter med ett nytt och spännande medium som VR.

- Som det ledande företaget inom upplevelsepresenter i Sverige är det viktigt att vi har djupa kunskaper om virtuell verklighet och följer med i dess utveckling. VR är på god väg att öppna upp en helt ny värld av otroliga upplevelser och möjligheter.

Under den stundande julruschen bjuder Live it in användare till att testa upplevelser genom VR-glasögon. Helgen 25–27 november finns det möjlighet för alla besökare på Åhléns City i Stockholm att testa det fenomenet.

Vi tycker att tekniken är för otrolig för att man inte ska få ta del av det.” säger Martin Charlton och fortsätter med ett gott råd

”Min enda rekommendation är att sitta ner när man testar för första gången, det är så verkligt att kroppen reagerar utifrån det.”

Läs mer om programmet "Veckans 360" och VR-tekniken

• upplevelse present
  • årets julklapp
  • vr
  • virtual reality
  • tv4

Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av presenter som ger minnen för livet.