ALOK

FLER STORA ARTISTER KLARA FÖR SUMMERBURST 2017 I BÅDE GÖTEBORG OCH STOCKHOLM!

Vi är extremt glada att idag släppa fler artister till Summerburst 2017 i både Stockholm och Göteborg. Artisterna ALOK, Brohug, systerduon Krewella och Martin Solveig är klara att inta scenen på Summerburst Göteborg som går av stapeln den 2-3 juni. Seeb, R3hab och TooManyLeftHands är alla klara för Summerburst i Stockholm den 9-10 juni.

Biljetter på Summerburst.se

Klara artister Summerburst 2017 i Göteborg:

Brasiliens blomstrande dansmusikscens kanske största stjärna just nu är Alok Petrillo - känd för världen som ALOK. Han har tagit världen med storm med sin oefterhärmliga stil och de flesta har hört hans välkända visslande i dundersuccén ”Hear Me Now” vid det här laget.

John Dahlbäck, Niklas Lunde och Christopher Lunde har sammanstrålat och skapat housetrion Brohug. Alla tre har sen tidigare en bakgrund som både producenter och DJs. När Brohug släppte låten ”Guerilla” fick de stöd av en lång lista med kända namn, däribland Avicii, Martin Garrix, David Guetta, Afrojack, R3hab och Dada Life.

Artisten Martin Solveig, känd för hits som bl.a. ”Intoxicated”, gillar att experimentera och hela tiden utveckla sin musik och säregna stil. Han blandar mainstream och elektronisk musik sömlöst och har spelat på de största festivalerna runt om i världen.

Den elektroniska systerduon Krewella från Chicago använder sina röster för att både inspirera och påverka. De använder influenser från tung rock och dansmusik i sitt eget skapande vilket gett dem ett unik sound. Efterfrågan på deras akter har exploderat och de har turnerat och spelat på festivaler runt om i världen med stopp på bl.a. Coachella och Lollapalooza.

Klara artister Summerburst 2017 i Stockholm:

Den norska trion Seeb släppte sina första remixer under våren 2015. De fick direkt en hit med sin remix på Kieszas ”Cut Me Loose” som följdes upp med en remix av Shawn Mendes ”Stitches”, innan de släppte sin tolkning av Mike Posners ”I Took a Pill in Ibiza” och den exploderade på Spotify och gjorde dem världskända på en natt. Deras egna produktion «Breathe» släpptes i mars 2016 och har redan samlat över 70 miljoner streaming spelar på Spotify. Seebs remix av Coldplays ”Hymn For The Weekend” är med på Spotify Global Top 30 med över 200 miljoner spelningar och nu är de aktuella med med sin senaste singel "Under Your Skin".

Holländska artisten R3HAB  har miljontals streams på både Spotify och även medverkat på Calvin Harris album "Motion". 2016 var ett guldår för R3HAB som turnerade världen över och 2017 är inget undantag då hans spelschema fortsätter framåt i rask takt. Han kommer bl.a. att vara den första elektroniska artisten i historien att göra en Kina-turné.

Sebjak låg tidigare på Steve Angellos skivbolag Size Records men har nu sitt egna; Bibliotèque Records. Sebjak gjorde Summerburst Anthem 2014 och har spelat på festivalen ett flertal gånger. Senaste singeln ”Vie” släpptes för bara några veckor sedan och vi ser med spänning fram emot hans spelning på Summerburst 2017!

Danska duon TooManyLeftHands har under de senaste 5 åren vuxit till att bli en av nordens största akter inom dansmusik med över 300 spelningar i bagaget de senaste två åren och spelningar tillsammans med världsstjärnor som Avicii, David Guetta och Tiësto.

Nu börjar det verkligen likna något med line-upen i både Göteborg och Stockolm. Vi har akter som kompletterar varandra perfekt och stora artister som kommer får publiken att dansa sjukt mycket! Det kommer bli ett galet drag!”, hälsar Anders Boström, festivalgeneral för Summerburst.

Följ oss för att få alla viktiga nyheter och uppdateringar, både i våra sociala kanaler och i vår Summerburst-app!

App: http://bit.ly/2mw900n

Hemsida: www.summerburst.se

Facebook: facebook.com/summerburst

Twitter: twitter.com/summerburstcrew

Instagram: instagram.com/summerburst_festival

Snapchat: SummerburstCrew

Pressbiljetter & fotopass

Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Presskontakt Generella pressfrågor

Emilie Olsson Lignell