Ljungbergs Factory startar samarbete med Elite Park Avenue Hotel

Ljungbergs Factory och Elite Park Avenue Hotel i Göteborg har slutit ett samarbetsavtal angående framtida inredningsinstallationer vad gäller design, form och funktion. Initialt skall tre konferensrum samt ett styrelserum inredas med textilier från Ljungbergs Factory. Ljungbergs ombesörjer hela installationen, från tryck till upphängning! Utöver detta kommer hotellets gäster även mötas av exklusivt designade tyger redan i entrén, receptionen och trapphuset.

Sven Markelius i konferensrum Gripsholm
Sven Markelius klassiska, grafiska mönster Prisma ramar in konferensrummet Gripsholm. Färgerna kommer gå i sobert grått och de strikta linjerna i Prisma och Prisma XL i Trevira CS Voile skapar tillsammans en modern miljö för konferenser.

Stig Lindberg i konferensrum Kungsholm
I konferensrummet Kungsholm är färgerna behagligt lugna, om än mer romantiskt och i starkare kulör. Här pryder Stig Lindbergs omtyckta mönster Grazia Grande i Trevira CS Struktur rummet. Den valda färgen är en i Ljungbergs Factorys nylanserade sortiment, med gröngrå bottenfärg och sinnliga vita blommor.

Viola Gråsten i konferensrum Stockholm
Fantastiska Hassel, av Viola Gråsten, pryder konferensrum Stockholm. Tonerna är nordiskt jordnära färger och tyget går vitt på vitt i vacker Trevira CS Voile samt i vilsamt brunt på Trevira CS Struktur. Hassel har tidigare handtryckts enbart på lin, men nu tar alltså mönstret steget in i offentlig miljö.

Gabor Palotai i Styrelserummet
Styrelserummet går i grafiskt strikta men ändå lekfulla linjer. Den grafiska formgivaren Gabor Palotai är känd för sin stringenta och urbana stil. I styrelserummet kommer hans svartvita samt svartgula mönster upprätta en modern stil med en lekfull touch.

Gästerna bjuds på erbjudande hos Ljungbergs Factory
Samtliga gäster på hotellet kommer erhålla en rabatt hos Ljungbergs Factory, att utnytta i webshopen. De har också möjlighet att köpa ett urval av produkter på plats.

Installationerna kommer färdigställas under våren 2015.