LK stärker sitt hållbarhetsarbete och skapar tydlighet med ny ISO-standard

LK stärker sitt hållbarhetsarbete och skapar tydlighet med ny ISO-standard

Nu har ytterligare ett affärsområde hos LK certifierats enligt den senaste versionen av miljö- och kvalitetsledningssystemet ISO. Standardens krav på ständiga förbättringar ligger helt i linje med LK:s utveckling av smartare och mer hållbara lösningar.

– ISO är en trygghet för våra kunder genom att kvaliteten säkerställs i hela kedjan, från förfrågan till orderbekräftelse, offert, tillverkning, leverans och eftermarknad. Certifieringen stärker vårt hållbarhetsarbete och visar att vi är en pålitlig samarbetspartner, säger Michael Söderberg, affärsområdeschef hos LK.

Det är LK:s affärsområde Water and Heating Systems i Sverige och Norge som har certifierats enligt ISO 14001:2015 (miljöledning) och 9001:2015 (kvalitetsledning). Arbetet med certifieringen, som pågått en längre tid, genomfördes mycket grundligt vilket resulterade i en framgångsrik revision med endast en mindre anmärkning.

Den nya ISO-standarden har ett tydligare verksamhetsfokus med betoning på ständiga förbättringar inom kvalitet och miljö. Det är ett levande system där nya arbetsmoment, rutiner och processer implementeras löpande.

– På LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. ISO-certifieringen är en viktig stomme i detta men vi nöjer oss inte här. Vårt arbete med att utveckla smartare och mer hållbara lösningar fortsätter varje dag med oförtruten energi, säger Michael Söderberg.

Enklare, smartare och mer hållbart – på LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. I allt vi gör föredrar vi innovation över status quo och enkelhet över komplexitet. Med den övertygelsen utvecklar vi på LK smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet samt för flödeskontroll i marina installationer.

Affärsområdet Water and Heating Systems är ledande i Norden inom lösningar för värme- och tappvattensystem. Våra system är enkla att installera och i vår prefabriceringsanläggning tillverkar vi även skräddarsydda system som ytterligare förenklar installationen. Från idé till färdig produkt, här får du de smartaste lösningarna, idag och i framtiden.