Intelligent rumsreglering ICS

Intelligent rumsreglering ICS

LK ICS - Intelligent Control System

LK Rumsreglering ICS har raka, stilrena linjer i tidlös design. Termostaterna har display som standard och finns i färgerna högblank vit, högblank svart samt silvergrå.

Systemet består av en mottagarenhet, samt rumstermostater som kan anslutas trådlöst eller trådförbundet. Detta innebär att LK ICS erbjuder stor flexibilitet då man behöver bygga om eller utöka sitt golvvärmesystem.

Systemet är utvecklat utifrån LKs 30 åriga erfarenhet av golvvärmesystem, vilket gör att vi kan erbjuda ett reglersystem med moderna tekniklösningar kombinerat med mångårigt golvvärmekunnande. Vi vet vad som krävs för att ditt golvvärmesystem ska fungera bekymmersfritt år efter år.

Energibesparande reglering

För att din golvvärme ska regleras så energieffektivt som möjligt arbetar LK ICS med självmoduleringsteknik.

Självmoduleringsteknik innebär att flödet i golvvärmekretsarna kontinuerligt optimeras utifrån rummets behov. Därigenom fås en bättre komfort samt ett energieffektivare och miljösmartare golvvärmesystem än system som arbetar med traditionell on-/off-teknik.

Självmoduleringstekniken är inget du behöver betala extra för, den ingår som standard i alla våra termostater. LK var förövrigt först med att introducera denna teknik i golvvärmesystem på den svenska marknaden.

Adaptivt program

Ytterligare en energibesparande funktion är att LK ICS har ett inbyggt adaptivt veckoprogram för nattsänkning av temperaturen.

Den adaptiva funktionen innebär att systemet lär sig när det behöver slå på golvvärmen för att nå önskad temperatur vid önskat klockslag.

Semesterfunktion

Om du reser på semester kan du sänka temperaturen i ditt golvvärmesystem under tiden du är borta. Detta görs enkelt från valfri termostat i ditt system genom att aktivera den inbyggda semesterfunktionen.

LK ICS håller sedan koll på hur många dagar ditt system ska ha en lägre temperatur, och ser till att huset åter är varmt och skönt när du kommer hem efter din semester.

Fjärrstyrning

Med hjälp av en GSM-modul kan du enkelt fjärrstyra golvvärmen i ditt fritidshus med hjälp av en vanlig mobiltelefon.

Enkel installation

LK ICS är enkelt att montera och, om möjligt, ännu enklare att programmera – fyra knapptryckningar och sedan är du ingång.

LK Systems AB grundades 1910 och är ett av tretton dotterbolag i koncernen Lagerstedt & Krantz AB. Det som gör oss så framgångsrika är att vi säljer egenutvecklade VVS-system. Sortimentet består främst av system för golvvärme, radiator och tappvatten.