Vattenfelsbrytare - nyhet för ett vattensäkrat hem

Vattenfelsbrytare - nyhet för ett vattensäkrat hem

LK Systems presenterar LK Vattenfelsbrytare WSS som automatiskt stänger av vattentillförseln om ett läckage upptäcks i ditt hem. Genom att installera systemet undviker du en dryg och inte minst dyr reparation om en ledning skulle brista eller ett droppläckage uppstå, något som annars kan ge omfattande vattenskador.

Komplett system

Med LK Vattenfelsbrytare säkrar du huset genom att placera ut läckagedetektorer där risk för läckage finns, till exempel i kök, badrum, tvättstuga och källare. Sensorer känner av dropp och läckande vatten och skickar signaler till huvudenheten som både larmar och stänger av vattnet via en motorventil monterad vid inkommande vatten. Systemet kommunicerar trådlöst eller trådbundet beroende på hur det installeras. Trådlös kommunikation är särskilt bra i ett befintligt hus, där det kan vara svårt att komma fram med kablar. Systemet ställer du in, sätter på/av och övervakar via den lätthanterliga manöverpanelen eller via din mobiltelefon.

Reducerad försäkringspremie

De flesta försäkringsbolag reducerar din försäkringspremie om vattenfelsbrytare installerats.