Leverantörsträff ska öka samarbetet i regionen

LKAB och IUC Norrbotten arrangerar en leverantörsträff för att öka samarbetsytorna mellan företag i regionen. Under träffen erbjuds föreläsningar och workshops samt tid för nätverkande.

–  Det är viktigt för LKAB att företag i vår närhet, både lokalt och regionalt, är innovativa och livskraftiga. Under dagen kommer flera LKAB-representanter att berätta vilka behov och utmaningar vi har, men främst vill vi erbjuda företagen möjligheter till nya nätverk och samverkanslösningar, säger Tage Lundin, koncerninköpschef på LKAB.

Träffen genomförs i Luleå tisdagen den 27 augusti. Intresset är stort, ett sjuttiotal representanter från femtio olika företag deltar.

Leverantörsträffen fokuserar på fyra ämnesområden som är extra angelägna för LKAB:
- IT-system/tjänster och kommunikationsnät
- Produktion, underhåll & logistik
- Samhällsomvandlingen i Malmfälten
- Energi, klimat och miljö

Arrangemanget är ett samarbete mellan IUC Norrbotten och LKAB inom projektet Tillväxtmotor för Underleverantörer till basindustrin som startade under våren 2013. Projektet ska stärka och utveckla regionens industriella små och medelstora företag för att skapa innovativa produktägande företag som kan leverera till regionens basindustri och på en större världsmarknad.

Kontaktperson: Tage Lundin, Koncerninköpschef
Telefon: +46 980 711 80