​Löfbergs klara för alpina VM i Åre

​Löfbergs klara för alpina VM i Åre

Nu är det klart: kafferosteriet Löfbergs blir officiell kaffepartner till FIS Alpine World Ski Championships i Åre 2019. Alpina VM 5-17 februari 2019 är världens största vintersportevenemang näst efter vinter-OS.

- Häftigt att vara del av ett evenemang som sätter Sverige på världskartan. Vi åker till Åre med drycker fulla av naturlig energi som förhoppningsvis sätter extra fart på tillställning, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

- Löfbergs är på många sätt en perfekt partner till alpina VM i Åre. Bra och goda produkter såklart, men också ett genuint engagemang i hållbarhetsfrågor vilket är väldigt viktigt för oss, säger Ulrika Svensson, Marketing Manager Åre 2019 AB.

Ett av världens största
Alpina VM är världens största vintersportevenemang näst efter vinter-OS. 600 tävlande från 65 nationer kommer göra upp om guldmedaljerna, och tävlingarna kommer att följas av ca 120 000 åskådare på plats och 700 miljoner TV-tittare.

På alpina VM kommer Löfbergs bjuda på rykande hett kaffe – och kalla drycker som iskaffe och kallbryggt kaffe, ett område med stark tillväxt som Löfbergs lägger stort fokus på.

– Här blir närvaron på alpina VM extra värdefull eftersom vi når ut till en aktiv och målmedveten målgrupp, säger Lena Rodin.

Lena Rodin, marknadschef, Löfbergs, tfn: 054-14 01 15, lena.rodin@lofbergs.se
Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Alpina VM Åre 2019 i siffror

• 600 tävlande från 65 nationer