​Löfbergs ser gärna skärpta klimatmål

​Löfbergs ser gärna skärpta klimatmål

På kafferosteriet Löfbergs jobbar vi aktivt med att minska klimatpåverkan i hela vår värdekedja. Det är en nödvändighet med tanke på de klimatförändringar vi ser idag. Vi sätter ambitiösa klimatmål och minskar kontinuerligt vår klimatpåverkan. 2020 når vi målet om en minskning med 40 procent.

Samtidigt ser vi gärna att klimatmålen skärps, både nationellt och inom EU. Det här är en fråga som aktualiserats de senaste dagarna, och vi vill därför vara tydliga med var vi står. Svenskt Näringsliv är en organisation med 60 000 medlemmar, där ett antal företag ligger i framkant på hållbarhetsområdet. Vi är ett av dom.

Vi kommer fortsätta jobba med att påverka andra i rätt riktning, och ser gärna att även Svenskt Näringsliv går i framkant i framtiden.

Lars Appelqvist,
Vd, Löfbergs

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 340 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se