​Löfbergs vann innovationspris i Kanada

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2019 18:03 CEST

Anders Dahlqvist och Jon Leirfall Fornes gläds åt Löfbergs framgångar i Kanada.

Löfbergs vann idag en prestigefull bronsmedalj i innovationstävlingen SIAL Innovation 2019 för sitt sortiment med iskaffe. Priset delades ut på SIAL-mässan i Toronto. Mässan är en av Nordamerikas största mässor för livsmedelsindustrin med över 1 000 utställare och 18 000 professionella besökare.

- Helt fantastiskt! Det här skapar ovärderlig uppmärksamhet för oss och våra produkter här i Kanada, säger Jon Leirfall Fornes som ansvarar för Löfbergs verksamhet i Kanada.

Förutom den goda smaken uppmärksammade juryn att Löfbergs iskaffe görs på helt naturliga ingredienser och att den är både ekologisk och Fairtrade. Att den cylinderformade kartongförpackningen är helt återvinningsbar var också ett plus.

Löfbergs etablerade sig i Kanada 2017 och säljer idag både kaffe och kalla drycker på den kanadensiska marknaden.

Jon Leirfall Fornes, landschef, Löfbergs Canada, tfn. +1 416 561 7797, jon.l.fornes@lofbergs.ca
Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn. 0703.55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se

Kommentarer (0)