Foto: Anil Mungal / Sportsnet

​Olympiska mästare ger Löfbergs draghjälp i Kanada

I februari vann de OS-guld i curling. Nu inleder Team Hasselborg ett samarbete med Löfbergs. Tillsammans ska de öka kännedomen om det familjeägda kafferosteriet i Kanada.

- Som genuina kaffeälskare känns stödet från Löfbergs riktigt bra. Det ger oss extra energi under en hektisk säsong, säger Anna Hasselborg, skipper i Team Hasselborg.

- Curlingen är otroligt stor i Kanada och Team Hasselborg är superstjärnor. Så det är svårt att hitta bättre ambassadörer för oss där borta, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Det var hösten 2017 som Löfbergs tog klivet in på den nordamerikanska marknaden och bildade ett dotterbolag i Kanada. Med Toronto som bas bearbetar Löfbergs både dagligvaruhandeln och Out of Home-marknaden.

- Sverige har ett högt anseende i Kanada, det hjälper oss naturligtvis. Samtidigt väcker vårt fokus på hållbarhet, ekologiska och Fairtrade-märkta produkter stort intresse, säger Lars Appelqvist.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se