Stjärnkrog förlänger med Löfbergs

Stjärnkrog förlänger med Löfbergs

Smak, service och ett gediget hållbarhetsarbete. Det är huvudskälen till att stjärnkrogen PM & Vänner förlänger samarbetet med Kafferosteriet Löfbergs.

- Vi är väldigt noggranna i valet av råvaror och leverantörer, det gäller naturligtvis kaffet också. Löfbergs har både kunskap och ett brett sortiment med specialkaffe som ger oss goda förutsättningar att höja kaffeupplevelsen ytterligare några snäpp, säger Martin Rognefall, Operations Director på PM & Vänner.

- PM & Vänner är ett bra exempel på att kaffet på allvar blivit en viktig del av måltidsupplevelsen. Vi är oerhört stolta över att få bidra med smaker och service som gör att PM & Vänner kan fortsätta att utvecklas, säger Thomas Andersson, försäljningsdirektör på Löfbergs.

Prisad smålänning
PM & Vänner i Växjö bildades 1992 och har genom åren vunnit en rad prestigefulla utmärkelser. Man har bland annat utsetts till Årets affärskrog av Dagens Industri och Årets matupplevelse av White Guide. 2016 tilldelade PM & Vänner en stjärna i Guide Michelin, en stjärna man lyckades behålla även 2017.

Den småländska stjärnkrogen har under många år jobbat målmedvetet för ett hållbart företagande och försöker att påverka miljön så lite som möjligt. Något som rimmar väl med Löfbergs hållbarhetsarbete.

- Vi ställer höga krav även när det gäller hållbarhetsbiten. Här är Löfbergs en föregångare, inte minst när det gäller ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe, säger Martin Rognefall.

PM & Vänner inkluderar idag PM & Vänner Hotel, PM Restaurant, PM Bistro, PM Bröd & Sovel, PM Fest & konferens samt baren TAK.

Martin Rognefall, Operations Director, PM & Vänner, tfn: 0470-75 97 01
Anders Thorén, vik kommunikationsdirektör, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22

Kategorier

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har drygt 300 anställda och omsätter 1,8 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. http://www.lofbergs.se