Nytt direktanlöp hos Logent i hamnen i Göteborg

Bilfartyget ”Grand Phoenix” som seglar för Kawasaki Kisen Kaisha (”K”Line) anlöpte nyligen Logents Terminal i Skandiahamnen i Göteborg direkt för första gången.

Hon lastade fler än 600 personbilar och drygt 50 andra Ro-Ro enheter direkt till Singapore och vidare till andra destinationer i Asien.

”K”Line erbjuder sedan tidigare trafik till flera översjöiska destinationer med förtransport via andra rederier och omlastning till oceanfartyg i en hamn på kontinenten.

”Besöket i Göteborg var mycket framgångsrikt så vi ser fram emot fler direktanlöp i framtiden”, säger Paul Lindberg, CEO för Logent Ports & Terminals.

Hans-Inge Lidén (Country Manager Liner Services hos ”K”Lines nordiska agent Scan-Shipping AB) instämmer: ”Detta må vara det första direktanlöpet i Göteborg men fler är på väg. Detta visar att K”Line blir en allt viktigare spelare i norra Europa”.