Pressmeddelande -

Ultimate Ears lanserar världens första multi-Bluetooth högtalare med kapacitet för fler än 10 högtalare

UE lanserar ny funktion till samtliga UE BOOM och UE MEGABOOM-högtalare.

Stockholm, 7 januari 2015. Prisbelönta UE BOOM tar nästa steg i utvecklingen för hur du utforskar och upplever musik. Genom att samarbeta med CSR plc, lanserar UE nu en uppdaterad anslutbarhet, till existerande och framtida användare, vilket möjliggör att ansluta fler än 10 UE BOOM och/eller UE MEGABOOM-högtalare tillsammans – samtidigt. Funktionen förväntas finnas tillgänglig under sommaren 2015 och visas nu i dagarna på International CES® i Las Vegas.

“Our mission is to transform the way people experience their music, together, out in the world,” säger Rory Dooley, general manager of Ultimate Ears. “That’s why, on top of a design that looks and sounds great, and can go anywhere, we designed these speakers to frequently update with new features. We are committed to helping you fit your music into your lifestyle, and all the features we’ve introduced – and plan to introduce – are available to anyone, no matter when you purchased your speaker, and come together to give you a mobile music experience like no other.

Sedan 2013 har UE flyttat fram gränserna för trådlösa högtalare, med banbrytande funktioner som levererats genom mjukvaruuppdateringar tillgängliga för samtliga UE BOOM och UE MEGABOOM-högtalare, inklusive Double UP, alarmfunktion och On/Off. UE är också först med att introducera trådlösa uppdateringar för Bluetooth® högtalare, vilket gör uppdateringen av din högtalare enklare än någonsin. Nu ger UE dig möjligheten att skapa ännu större ad hoc- högtalarsystem – var du vill.

“As an industry pioneer for Bluetooth streaming audio, CSR has been continuously pushing every boundary to deliver high quality wireless audio along with innovative features that can transform the consumer experience,” säger Anthony Murray, SVP Business Group for CSR. "The multi-share speaker technology that we have developed enables consumers to truly unleash their audio in ways never before possible, and we're delighted to collaborate with Ultimate Ears to unveil the demo experience of our technology.

När funktionen tillgängliggjorts finns den för fri nedladdning för iOS® eller Android™. Ladda ner appen till respektive högtalare, öppna den och uppdatera din högtalares mjukvara i ”Inställningar”.

Pris och tillgänglighet
Den nya funktionen för UE BOOM och UE MEGABOOM förväntas finnas tillgänglig som fri mjukvaruuppdatering under sommaren 2015. För mer information, vänligen besök www.ultimateears.com.

• Teknologi, allmänt

• bluetooth
  • datortillbehör
  • högtalare
  • logitech
  • ultimate ears

Om Ultimate Ears

Ultimate Ears, en del av Logitech, revolutionerade sättet musiker framför musik på scenen genom att skapa skräddarsydda, professionella hörlurar 1995. Idag används Ultimate Ears, mer än något annat varumärke, av turnerande artister och är ledande inom skräddarsydda hörlurar för professionella musiker samt betydelsefull aktör inom premium-högtalare på konsumentmarknaden. Ultimate Ears erkända hörlurar och högtalare omdefinierar sättet människor upplever musiken de älskar. För mer information, vänligen besök www.ultimateears.com.