Mats Lindh utsedd till ny VD och Skandinavienchef för Logiwaste

Logiwaste fortsätter att vara ett av Sveriges snabbast växande miljöteknikföretag. De senaste sex åren har bolaget haft en genomsnittlig årlig tillväxt på 35%. Logiwaste har därmed ytterligare befäst positionen som en av de ledande aktörerna i Skandinavien inom lösningar för automatiserad insamling av avfall och tvätt.

Som ett led i den fortsatta utvecklingen genomför bolaget nu förändringar i organisationens ledning.

Mats Lindh, 51 år tillträder som Ny VD för Logiwaste AB. Mats kommer närmast från Interroc Akustik där han varit regionchef.

”Med en bakgrund från roller såsom projektledare och VD inom bygg- och anläggningsföretag de senaste 20 åren har Mats rätt bakgrund för att driva bolaget vidare. ” Säger Daniel Martinwall, styrelseordförande i Logiwaste.

”Fortsatt expansion står högt upp på agendan och en stor del av potentialen hittar vi på de internationella marknaderna där utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle är i snabb utveckling.” säger Martinwall som fortsätter, ”Tidigare VD Thomas Andersson som byggt upp verksamheten i Skandinavien kommer nu som sitt nästa steg ta ansvar för vår internationella expansion utanför Skandinavien.”

För mer information, kontakta.

Daniel Martinwall, Styrelseordförande
daniel.martinwall@logiwaste.se

Mats Lindh, VD
mats.lindh@logiwaste.se

• stadsutveckling
  • sopsug
  • miljöteknik
  • tillväxt
  • logiwaste
  • avfallshantering
  • avfall

Logiwaste är ett Svenskt miljöteknikföretag grundat 2006. Bolaget bidrar till en bättre totalekonomi, arbetsmiljö, närmiljö och en hållbar framtid genom helhetslösningar inom automatiserad avfallshantering. Logiwaste har vidareutvecklat sopsugstekniken genom innovativa, driftsäkra och effektiva system och anläggningar för hushållsavfall, kommersiellt avfall och tvätt.

Vanliga användningsområden inkluderar sopsug för bostadsområden, innerstadsområden och kommersiella fastigheter, samt avfallssug och tvättsug för sjukhus och vårdmiljöer.

www.logiwaste.se

Lars Jonsson