SANS bekräftar LogRhythms kapacitet att hantera fler än 300 000 meddelanden per sekund

Säkerhetsorganisationen SANS Institute har testat LogRhythms plattform för Threat Lifecycle Management (TLM). Resultatet blev en bekräftelse av LogRythms kapacitet att med en hög grad av automatisering kunna hantera mycket stora mängder data. Vid testet använde SANS 130 000 loggkällor med sammanlagt 26 miljarder loggningar per dag.

SANS test ”Speed and Scalability Matter: Review of LogRhythm 7 SIEM and Analytics Platform” visar också hur LogRhythm 7.2 kombinerar en förmåga att hantera stora datamängder med möjligheterna till avancerad analys, snabb upptäckt av cyberhot och effektiva åtgärder. Bland egenskaperna som lyfts fram finns bland annat plattformens väl utvecklade ”Security Automation and Orchestration” (SAO) samt användningen av AI.

LogRhythms plattform för Threat Lifecycle Management kombinerar nästa generations SIEM-lösningar på ett sätt som ger överblick i realtid och samtidigt låter företag skydda sina IT-miljöer med en helhetslösning.

Klicka här för att läsa mer och ladda ner testet i sin helhet»