Lollapalooza Stockholm växer till tre dagar och bekräftar 34 nya artister!

34 NYA ARTISTER TILL LOLLAPALOOZA STOCKHOLM - VÄXER TILL TRE DAGAR!

Chance The Rapper, Lil Uzi Vert, Lykke Li, Young Thug, Lil Baby, Sheck Wes, MØ, Wolfmother, Tove Styrke, Lollapalooza-grundarens Perry Farrell’s Kind Heaven Orchestra och ytterligare 24 namn klara för Lollapalooza Stockholm!

Festivalen växer till tre dagar och vi släpper nu 34 nya artister som gör 2019 års lineup nära komplett.

Speldagar för alla artister hittar du nu också på lollastockholm.com. Festivalpass finns till försäljning redan nu och på onsdag kl 9.00 släpper vi ett begränsat antal endagsbiljetter.

NYA ARTISTER!

De hetaste namnen inom hip-hop kommer till Stockholm i sommar. Den flerfaldigt Grammy-belönade Chicago-sonen Chance The Rapper, den lika eklektiske som stekhete rapparen Lil Uzi Vert, Atlantas nya stjärna Lil Baby, Sheck Wes som med ”Mo Bamba” levererade fjolårets tyngsta banger, jazz-trap-artisten IAMDDB, normbrytaren Young Thug och Denzel Curry för att bara nämna några.

Internationella superstjärnan Lykke Li kommer hem för att spela på Lollapalooza i sin hemstad. Englands djupaste röst och soulstjärnan Jacob Banks och australiensiska sångaren Dean Lewis med superhiten ’Be Alright’ från 2018 joinar festen tillsammans med danska pop-senasationen .

Alla Lollapalooza-fans får också en riktigt stor present då Perry Farrell, den legendariska frontmannen i Jane’s Addiction och som också grundade Lollapalooza 1991, kommer för att spela med sitt helt nya projekt Perry Farrell’s Kind Heaven Orchestra.

Alla nya artister här:

Ehrling
Steerner
Gunn

Se alla festivalens artister här: lollastockholm.com/lineup

Redan köpt ett festivalpass? Grattis!

En extra festivaldag betyder att alla som redan köpt ett festivalpass för två dagar får en extra dag på köpet.

3-dagars festivalpass släpps NU och kostar 2.695 SEK.

Endagarsbiljetter släpps på onsdag den 6 februari kl 9.00 - Kostar: 1.195 SEK

All information om artister, biljetter och VIP-paket hittar du på lollastockholm.com

Håll dig uppdaterad
Håll dig uppdaterad och registrera dig för Lollapalooza Stockholms nyhetsbrev på hemsidan, följ oss på Instagram och Facebook (@lollapaloozase) och gå med i det officiella Facebook-eventet här: https://www.facebook.com/events/247721729120356/

@lollapaloozase
#lollastockholm

Lollapalooza Stockholm 2019

28-30 juni – Gärdet, Stockholm

Lollapalooza Stockholm produceras av Perry Farrell, WME, C3 Presents och Live Nation Sverige tillsammans med dotterbolaget Luger.

Om Lollapalooza
Lollapalooza startades av Perry Farrell 1991 som en turnerande festival och den är än idag, 27 år senare, en innovatör på festivalmarknaden. Lollapalooza var redan från starten banbrytande, inte minst när det kom till bredden av artister från olika genrers. Lollapalooza var också den första amerikanska festivalen att expandera till flera festivaldagar, den första med fler än en scen, den första att blanda in konst och aktivism på schemat, den första att aktivt sänka sina koldioxidutsläpp, den första att sätta elektroniska akter på största scenen, den första att skapa ett festivalprogram för hela familjen, den första att hitta sitt hem mitt i storstaden och den första festivalen att expandera globalt.

Lollapalooza har vuxit till en årlig festival av världsklass i Chicago, USA, tillsammans med länder som Chile, Brasilien, Argentina, Tyskland, Frankrike och från nästa år alltså även Sverige. Lollapalooza är en av de absolut största musikfestival-destinationerna i världen. Som en del i festivalens 25-årsjubileum 2016 utökades Lollapalooza Chicago till fyra dagar med över 180 artister på 8 scener som besöktes av 100.000 besökare dagligen.

press@lollastockholm.com

För pressackreditering
Lösenord: LollaSE!

Lollapalooza har vuxit till en årlig festival av världsklass i Chicago, USA, tillsammans med länder som Chile, Brasilien, Argentina, Tyskland, Frankrike och nu även Sverige. Lollapalooza är en av de absolut största musikfestival-destinationerna i världen. Som en del i festivalens 25-årsjubileum 2016 utökades Lollapalooza Chicago till fyra dagar med över 180 artister på 8 scener som besöktes av 100.000 besökare dagligen.