Amanda Delin ny Art Director på Long Tall Sally

PR-byrån Long Tall Sally (LTS Kommunikation) i Göteborg har anställt Amanda Delin som ny Art Director. Amanda är utbildad i grafisk design och produktion och kommer närmast från ortstidningen Norra Halland i Kungsbacka. Där tog hon fram tidningens nya design och arbetade med redigering och annonsproduktion.

Amanda har även arbetat som frilans. Tillsammans med David Lega, välkänd politiker och profil inom handikappidrott, startade och drev hon inspirationsmagasinet Unique Generation för unga med funktionsnedsättning. På Long Tall Sally kommer hon främst att arbeta med grafisk formgivning och utveckling av byråns redaktionella uppdrag.

– Amanda är både en erfaren formgivare och tidningsmänniska. Förutom hennes värdefulla bakgrund inom dagspress har hon faktiskt drivit ett eget magasin från idé till utgivning, med allt vad det kräver av både det kreativa och ekonomiska sinnet, säger Long Tall Sallys VD Karin Andréen Olsson. Hon är en verklig tillgång för oss.

• Media, kommunikation

• amanda delin
  • long tall sally

Long Tall Sally är en PR-byrå i Göteborg som arbetar med integrerad PR – medierelationer, marknads-PR, marknadskommunikation, sociala medier, tidningar med mera. Bland kunderna finns varumärken som Husqvarna, Santa Maria, GORE-TEX®, WINDSTOPPER®, Bostadsbolaget, DB Schenker, Norstedts Juridik och ConvaTec. Long Tall Sally startade 2001.

Stefan Kavsjö