Husqvarna Construction Products samarbetar med LTS Kommunikation

Husqvarna Construction Products, som ingår i Husqvarna AB, har valt LTS Kommunikation som pr-byrå. Husqvarna Construction Products är världsledande inom maskiner och diamantverktyg för bygg- och stenindustrin. Företaget utvecklar och säljer bland annat kapmaskiner, golvsågar, vägg- och vajersågar och diamantverktyg. Innovativa produkter som ska underlätta och effektivisera användarens arbete är företagets ledstjärna. Produkterna säljs via återförsäljare och till slutanvändare i mer än 70 länder. Företaget är inne i expansiv period och har under det senaste året genomfört ett varumärkesbyte, där fyra varumärken ersatts av ett enda globalt – Husqvarna. För att bygga det nya varumärket tar HCP bland annat hjälp av göteborgsbaserade LTS Kommunikation. - Varumärkesbytet blev startskottet för oss att börja arbeta långsiktigt med pr. LTS har det kunnande och den erfarenhet som krävs, plus att de känner vår organisation och branschen väl. De producerar sedan tidigare vår interntidning som når 2 600 anställda på 11 språk världen över, säger Ingrid Nyström, chef för marknadskommunikation på Husqvarna Construction Products. Förutom extern kommunikation har LTS uppdrag också omfattat rådgivning kring kommunikation av varumärkesbytet och framtagning av en varumärkesbilaga som distribuerats internt. För mer information, kontakta Helena Lundgren, 031-10 71 76 Mer om Husqvarna Construction Products på www.husqvarnacp.com LTS Kommunikation är en av Göteborgs största PR-byråer. Vi jobbar med internationell PR och redaktionella produkter för varumärken som Husqvarna, Santa Maria, GORE-TEX, WINDSTOPPER, Mölnlycke Health Care, Schenker, Melka och Tenson. LTS Kommunikation startade 2001 och har idag tolv medarbetare. LTS står för Long Tall Sally, som är det gemensamma smeknamnet på byråns två första medarbetare, ägaren Britta Sjöström och Karin Andréen.

Stefan Kavsjö