Svenska Mässan ny kund hos Long Tall Sally

Träffpunkt Idrott är det nya namnet på mässan för alla som arbetar inom idrott, bad, fritid och folkhälsa. Med en nysatsning hoppas man kunna skapa en mötesplats för att diskutera politik och framtidens hållbara lösningar för idrotts- och badbranschen.

PR-byrån Long Tall Sally har anlitats för att hjälpa till med ny varumärkesstrategi, kommunikationsplattform och PR.

–  Vi ser fram emot att få jobba med Long Tall Sally i utveckling av Träffpunkt Idrott. Long Tall Sally har stor erfarenhet av strategisk kommunikation och förståelse för de utmaningar vi står inför, vilket gör dem till en stark partner, säger Magdalena Rönström, mässansvarig för Träffpunkt Idrott på Svenska Mässan.

Träffpunkt Idrott riktar sig både till beslutsfattare och till dem som arbetar i den praktiska verkligheten, med teknik, innovationer och hållbarhet som viktiga inslag i programmet.

–  Vi är mycket glada över att få jobba med Svenska Mässan. Ambitionen är att göra Träffpunkt Idrott till den självklara opinionsbildande mötesplatsen för alla inom idrotts- och badbranschen – inte minst med fokus på hållbarhetsfrågan, säger Stefan Kavsjö, vd för Long Tall Sally.