Looklet i samarbete med VOGUE

VOGUE har ingått ett exklusivt samarbete med världens första digitala stylingstudio för att generera kreativitet och en community för den digitala modebibelns publik.

John Kock, medgrundare och strategisk partner på Looklet kommenterar “Som nystartat svenskt bolag är vi är naturligtvis väldigt stolta över att ingå partnerskap med en av världens mest erkända modeaktörer. Vi tror att Looklet kommer att ge Vogues läsare en kreativ möjlighet att styla och titta på plagg på ett nytt sätt. Vi ser fram emot att utöka samarbetet med Vogue på den globala marknaden”.

Det här samarbetet länkar samman VOGUEs webbsida med Looklet.com, vilket gör det möjligt för besökarna att klä virtuella modeller i alla de senaste trenderna. Med 25 modeller och fler än 5000 plagg och accessoarer från all världens designers att välja mellan, kan användaren välja varje inslag i modellens klädsel, från skor och halsdukar till väskor och bälten. Artiklarna uppdateras regelbundet och det stora utbudet av bakgrunder, effekter och extra tillval ger användarna kontroll över sin egen look, vilken sen kan sparas och betygsättas av andra användare. Även redaktionen på VOGUE.CO.UK är involverad  genom att utlysa ‘Veckans Look’, som ska återspegla gällande trender och inspirera användarna.

VOGUE.CO.UK i Storbritannien är den första av Condé Nasts siter som internationellt lanserar The Stylist med Looklet, med förhoppningar om att andra VOGUE-siter kommer att dra nytta av partnerskapet senare i år. The Stylist-applikationen finns på www.vogue.co.uk/looklet under sidans trendavdelning. För att komma direkt till samarbetet via Looklet.com gå in på http://gb.looklet.com.

Louise Howells, strateg för sociala medier och Community Manager för Condé Nast Digital, kommentarer “I samma anda som gårdagens klippdockor, men utan att behöva använda saxar, kommer The Stylist med Looklet att bygga upp en större känsla av samhörighet och engagemang i samband med att användare betygsätter varandras ‘fotosessioner’.  Det tar fram stylisten i alla och har redan lett till alldeles för mycket kul på kontoret!”

• Mode

• looklet
  • vogue
  • digital styling
  • mode display

Looklet är ett ungt svenskt företag som är världsledande inom digital styling och mode display. Modesiten Looklet har miljontals besökare från över 150 länder. Företaget grundades 2009 och har sin bas i Stockholm, Sverige.

För ytterligare information, kontakta Robert Ahlborg på robert@looklet.com

Se bilder i relaterat material nedan.

Följ oss på:

Emma Campbell