Sveriges största webbhotell Loopia firar Black Friday - i en hel vecka

Sveriges största webbhotell Loopia har valt att satsa stort på årets Black Friday, som infaller nu på fredag den 25 november. Årets firande pågår redan nu då Loopia erbjuder .NU-domännamn till ett kraftigt reducerat pris, 5 kr/st istället för ordinarie 139 kr/st - hela veckan ut.

- Det känns riktigt spännande att Black Friday uppmärksammas mer och mer av både privatpersoner och företag och att fenomenet sprider sig till allt fler branscher, säger Jimmie Eriksson, VD, Loopia.

Black Friday är dagen då både e-handeln och shoppingcentrumen fylls av superbra rabatter och erbjudanden på alla möjliga slags produkter. Dagen infaller den fjärde fredagen i november och markerar tillsammans med Cyber Monday (som är tre dagar senare) starten för julhandeln.

I Sverige började vi uppmärksamma Black Friday under 2013. Sedan dess har det blivit en av e-handelns viktigaste dagar på året. Enligt Jimmie är det mycket tack vare bekvämligheten i att kunna leta, jämföra och handla produkter till superbra priser i lugn och ro direkt från hemmet utan att behöva köa i timmar.

- Dagens konsumenter vill söka information och se över olika alternativ innan de bestämmer sig. Då passar e-handeln perfekt, där de i lugn och ro kan göra sin research utan att behöva bry sig om öppettider, trängsel eller långa köer.

Det här är Loopias andra Black Friday-kampanj i ordningen och i år satsas det större än tidigare.

- Vi känner att det är viktigt att vara med på tåget och förhoppningsvis få potentiella kunder att få upp ögonen för oss, avslutar Jimmie.