Marknadsföring som inte känns som marknadsföring.

Om jag med en mening skulle beskriva det som är vår starkaste USP på Louder Family är att vi lyckas skapa marknadsföring som inte känns som marknadsföring. Det kanske låter lite klyschigt men det har alltid varit vårt sätt att närma oss en målgrupp, genom att först förstå deras behov och sedan skapa något som de tar till sig och vill vara delaktiga i.

Under våra många år som byrå så har vi skapat flertalet Communitys/Koncept som lever kvar som legender där de bakomliggande varumärkena följer med dess målgrupp på ett naturligt sätt genom hela livet. Tänk själv igenom vad som fick dig att uppskatta just det där varumärket och vad som skapade dess magi. Det är dit vi strävar hela tiden.

Så, finns det några viktiga byggstenar till att lyckas skapa legendarisk, varumärkesbyggande marknadsföring?

Det här ämnet är såklart outtömligt, men låt oss börja från början:

För att lyckas skapa bra reklam, så måste du vara ett med målgruppen i ditt mindset. Du måste även våga testa, blöta och nöta olika varianter på din idé. Om det är så att målgruppen inte tar emot projektet med öppna armar, så kanske du måste våga backa tillbaka till ruta ett i din idé. Det är viktigt att vara ödmjuk inför målgruppen och att våga släppa på sin egen uppfattning och sina egna fördomar om densamma. Risken finns att du skadar det varumärke som du försöker att bygga, det vill du såklart undvika. Målet är att på riktigt förstå målgruppen, dess utmaningar och glädjeämnen, att glädjas med målgruppen.

Har du en utmaning som du står inför där du inte blir riktigt klok på hur du skall attackera problemet? Vårt förslag är att du stänger ner datorn, tar dig dit målgruppen befinner sig och utgår därifrån. Alltså börja från andra hållet, inte med att skapa stora bombastiska planer, fina presentationer osv. Ut och andas, eller stäng in dig i ett rum med målgruppen och se vad det kommer ut från ett sådant möte. Bli ett med målgruppen. Vi är ganska säkra på att det kommer att skapas magi.

Det kan såklart vara lite smärtsamt att plötsligt göra sig synlig och sårbar inför sin målgrupps ögon, men det är just i det ögonblicket när du ger dig hän som du också kommer att finna målgruppens uppskattning och respekt. Det är här och nu en legend kan skapas.

Lycka till och om du behöver hjälp på vägen så finns vi här med 30 års erfarenhet från att ha skapat magi för våra uppdragsgivare.

Hälsar

Ulf Mård & Team Louder

• Massmedia

• Stockholm

Louder Family är en heltäckande kommunikationsbyrå som även planerar och köper in den media som våra kunder nyttjar.

Ulf Mård

Presskontakt Founder