Lowcostholidays utökar ”Single Parents”-erbjudandet med 209 nya hotell på 16 olika destinationer

Förra året lanserade Lowcostholidays det unika konceptet ”Single Parents”, som innebär förhandlade rabatter på olika hotell runt om i världen som Lowcostholidays samarbetar med. Det rabatterade priset är för ensamåkande föräldrar som reser med sina barn, en stor kundgrupp som missgynnas av resebranschen som generellt förlitar sig på ”två vuxna + två barn”-paket.

”Single Parents” har mottagits mycket varmt av Lowcostholidays kunder, och även hotellen upplever det som mycket positivt att kunna svara mot denna viktiga målgrupps förutsättningar. Man har därför på Lowcostholidays satsat stort på att öka antalet destinationer och hotell med detta erbjudande. Hotellen har reagerat positivt och nu meddelar Lowcostholidays att ”Single Parents”-utbudet utökats med hela 209 nya hotell runt om i världen. Bulgarien, Spanien, Marocko, och Portugal är några av de sexton olika destinationer dit man kan resa med Lowcostholidays och få ett pris anpassat för en ensamåkande förälder. Allra flest hotell med ”Single Parents”-erbjudande finns i Turkiet och då särskilt Antalya. Utbudet är stort även på Teneriffa och Malta.

– Ensamåkande föräldrar med barn är en viktig målgrupp som vi bryr oss om. Vi vet att de tyvärr ofta missgynnas av resebranschen som generellt utgår från en förlegad stereotyp dvs att en resande familj alltid är två vuxna. Lowcostholidays vill vara ett bra val för familjer av alla storlekar, Därför har vi lagt mycket energi på att göra överenskommelser med hotell på våra populära destinationer. Det känns riktigt bra att kunna erbjuda ensamåkande föräldrar hundratals hotell med prissättning anpassad för just dem, säger William Bang Marxen, Nordic Commercial Manager för Lowcostholidays.

Med rabattkonceptet ”Single Parents” menas förmånligare priser, t. ex. halva priset på ett rum eller att barnen bor gratis med föräldern. Erbjudandet gäller generellt förbarn upp till 12 år. Samtliga hotell med ”Single Parents”-erbjudande samt mer information om villkor och annat finns på: http://www.lowcostholidays.se/single-parents-erbjudande.htm

• billiga resor
  • ensamstående föräldrar
  • single parents
  • william bang marxen

Lowcostholidays ägs av koncernen Lowcosttravelgroup och är en nätbaserad reseoperatör med ett av Europas största hotellnätverk. Genom att använda den senaste tekniken så skapar Lowcostholidays system miljontals konkurrenskraftiga semestererbjudanden, genom att kombinera de mest prisvärda flygbolagen med över 250 000 hotell. Resorna är bokningsbara via både hemsidan och mobilsajten där konsumenten skräddarsyr sitt egna researrangemang utan att behöva begränsas av de färdiga paket som annars erbjuds av konkurrenterna. Läs mer på www.lowcostholidays.se.