PostNord väljer Lindorff för nordiskt uppdrag

PostNord upphandlar Lindorff för uppdraget att i Sverige, Norge, Finland och Danmark bistå med inkassotjänster. Avtalet träder i kraft den 1 april och sträcker sig över 2 år med option på ytterligare 4 år.

– Som alltid när det är en offentlig upphandling är det en genuin och strukturerad process där vi steg för steg fått visa hur vi på bästa sätt, med PostNords kunder i fokus, ska hjälpa till med inkassotjänster på den nordiska marknaden. Att PostNord valt Lindorff som leverantör är givetvis väldigt roligt och nu börjar arbetet att med hög kvalitet och på ett omhändertagande sätt leverera tjänsterna, säger Erika Rönnquist Hoh, VD på Lindorff Sverige

- Lindorff är den leverantör som sammantaget visade sig ha det bästa erbjudandet. En kombination av pris och kvalitet samt att de kan stödja PostNords nordiska utveckling gjorde att vi valde Lindorff som vår partner över hela Norden, säger Michael Kammerlander, chef för BPO, Shared Service Finance på Postnord

För mer information kontakta:
Erika Rönnquist Hoh VD Lindorff Sverige, 073-343 41 30 erika.ronnquist.hoh@lindorff.com

• inkassotjänster
  • nordiskt
  • postnord
  • lindorff
  • inkasso

Fakta Lindorff

Med en historia som går tillbaka till 1898, är Lindorff ledande i Europa inom kredithantering och en europeisk fullservicekredithanteringsleverantör. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Idag har Lindorff 3 500 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Lindorff Sverige har över 200 anställda på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se